Kezdőlap

 

- GVOP –2004-2.2.2 Pályázzon velünk
Emeltszintű szakmaspecifikus tanácsadás igénybevételére

A marketing-tanácsadás bizalmi feladat. A tanácsadónak meg kell ismernie a szervezet jelenlegi felépítését, működési struktúráját, a múltban elkövetet hibás lépéseit és a jövő elképzeléseit. Ezt követően a tanácsadó a stratégia kidolgozása után javaslatot tesz a vállalat vezetőségének. A döntést a vezetőség hozza meg, de a tanácsadó aktívan közreműködik a végrehajtásban.

 

 

A Marketing stratégia

A marketing tudományának csúcsa; egy sikeres vállalat, sikeres vezetéséhez
szükséges komplex módszer. Bizonyára sokan részt vettek már „stratégia - készítő” csapat munkában.
Ennek ellenére sokan azt sem tudják, merről - honnan kell hozzáállni egy vállalat stratégiájának kialakításában. Az alábbi szemelvény csak vázlatosan, tartalomjegyzék jelleggel ad útmutatást a stratégia kialakításához. Megmutatja, hogy milyen elemeket szükséges tartalmaznia ahhoz, hogy a végeredmény jelentős segítséget nyújtson a menedzsment számára a vállalat irányításához.

Marketing stratégia


- Hogyan segíthet a tanácsadó


A marketinges feladatai:

  • A társaság piaci helyzetének elemzése
  • A piaci lehetőségek felmérése és elemzése
  • Célpiacok felkutatása és szelektálása.
  • Marketingstratégia kialakítása (a társaság stratégiájával összhangban).
  • Marketing programok tervezése
  • Marketing műveletek szervezése, végrehajtása és ellenőrzése.
  • Marketing információs rendszer kialakítása, a működés elemzése, a rendszer javítása
  • A társaság mikrokörnyezetének (a cég belső szervezete, szállítók, piaci közvetítők, vevők, versenytársak, közvélemény) elemzése.
  • A társaság makrokörnyezetének (demográfia, gazdaság, technika-technológia, politikai és jogi, társadalmi és kulturális környezet) elemzése
  • A társaság marketing környezetének (azok a külső tényezők, amelyek befolyásolják a társaság képességét a vevőkkel való kapcsolat fejlesztésében és megőrzésében), marketingrendszerének és marketingstratégiájának tervezése
  • A fogyasztói piac és a vásárlói magatartás elemzése
  • Versenyanalízis (a konkurencia meghatározása, a versenytársak stratégiájának, céljainak, erős és gyenge pontjainak stb. felismerése)
  • Piaci becslés és előrejelzés (a piaci szegmentumok meghatározása, a célpiacok kiválasztása, piacpozíció építés)
  • Új termékek és szolgáltatások fejlesztése, tesztelése és bevezetése.
  • Árstratégia és árprogramok tervezése
  • Elosztási csatornák kiválasztása és irányítása
  • Marketing kommunikáció tervezése
  • Hatékony reklámprogramok tervezése
  • Értékesítés ösztönzési és public relations programok tervezése, elemzése, fejlesztése
  • Az értékesítést támogató eszközök (reklám, katalógusok, prospektusok, áruminták, filmek, termékbemutatók, kiállítások, vásárok, hitelnyújtás) kialakítása, elemzése és fejlesztése
  • A termékek és szolgáltatások életgörbéjének, portfólióstratégiájának meghatározása, elemzése
  • Eladószemélyzet tervezése és irányítása
  • Marketing szervezet kialakítása
  • Marketing teljesítmény értékelése és ellenőrzése (forgalom, piacrészesedés, pénzügyi elemzés, költségek, fogyasztói beállítódás, nyereségesség, hatékonyság stb.)
  • A társaság arculatának, image-ának ápolása, javítása

Marketingszervezési folyamat Marketingpolitikai eszközök
Marketingszervezési folyamat
Marketingpolitikai eszközök
a nagyításhoz kattintson a képre

Az ügyfélkommunikáció 8 alapszabálya:

  • Meghallgatod az ügyfeledet és arra reagálsz, amit mond.
  • Ha belevág a szavadba, nem baj… csöndben végighallgatod.
  • Ha írásban kommunikálsz, légy nyugodt, indulatoktól mentes, precíz és udvarias.
  • Mondandód tényeken alapuljon (stratégiájával összhangban).
  • Soha ne oktasd ki a megbízódat!
  • Ha a megbízó pontosan tudja, mit akar, max. 1-szer próbáld orientálni abba az irányba, amit te jónak látsz.
  • Mindig a megbízónak fog igazat adni a főnököd.
  • Kényes témában ne egyedül dönts, konzultálj a projectvezetőddel.
Piaci nagyság
Piaci nagyság
a nagyításhoz kattintson a képre

BCG mátrix
BCG mátrix
a nagyításhoz kattintson a képre

Célcsoport kiválasztás
Célcsoport kiválasztás
a nagyításhoz kattintson a képre

 

 

 

lap tetejére

adatvédelmi elv | netikett | honlap térkép | archívum | impresszum| vendégkönyv